25.4.2012

שבילי היוגה

מסורת היוגה מציעה דרכים שונות בכדי להגיע לצלילות של המיינד ולהארה. מכיוון שאנחנו שונים זה מזה, היוגה מציעה דרכים שונות לאותה המטרה על מנת שכל אדם יוכל למצוא את הדרך (מארגה) המתאימה לו ביותר. איש המעשה ימצא את הגשמתו דרך הקארמה מארגה על ידי עבודה ומילוי חובתו. איש הרגש יגשים את עצמו דרך הבהקטי מארגה על ידי התמסרות ואהבה לאלוהים האישי שלו. איש האינטלקט ישקוד על הג'נאנה מארגה דרך הידע. האיש המתבונן או ההוגה ילך בדרך היוגה מארגה ויגלה את האלוהי שבתוכו על ידי שליטה במיינד.


Jnana yoga

jnana פירושו ידע. לימוד טקסט עם מורה. בסופו של דבר כל הידע נמצא בתוכנו והוא מתגלה כאשר המיינד משתחרר מה Avidya (אי הידיעה) וכאשר מגיעים ל Samadhi.

Bhakti yoga

Bhaj משמעותו לשרת.לתרגל Isvarapranidhana אמונה באלוהי.

Mantra yoga

באופן מסורתי המנטרה ניתנת לתלמיד על ידי המורה שלו כאשר המורה יודע בדיוק מה התלמיד צריך.

Raja yoga

Raja משמעותו מלכותי. 
מתאר מלך המצוי במצב הארה.

Karma yoga

אנו עושים פעולה והשאר בידי האל. לא לקחת קרדיט.
כפי שמתואר בבהגוואד גיטה. אנו עושים פעולות מבלי ציפייה לתוצאות. אנו צריכים להיות שווי נפש לכל תוצאה שלא תהיה לפעולותינו.


Kriya yoga 

זו הדרך לשינוי ולהתפתחות על פי היוגה סוטרות של פטנג'לי. זו בעצם היוגה שאנו מתרגלים כדי להתפתח מבחינה רוחנית והיא מורכבת משלושה חלקים:

  1. tapas - חום. תרגול אסאנות ופראניאמה. ניקוי פנימי למטרת בריאות פיסית ומנטלית.
  2. svadhyaya - חקר עצמי תוך התעמקות בטקסטים משמעותיים. גילוי של מי אני, איפה אני, מה אני וכולי.
  3. ishvarapranidhana - אמונה באל. אהבת האלוהי. תשומת לב למעשים ולפעולות שלנו. להיות נוכחים. דגש על איכות הדרך שאנו עושים ולא על תוצאות או פרות העבודה שלנו.

Hatha Kundalini and Tantra yoga

תרגול האנרגיה של הגוף. הזרמת האנרגייה דרך ערוץ הסושומנה. באופו אידאלי האנרגיה של הגוף אמורה לזרום בשלושת הערוצים (נאדיס) - אידה, פינגלה וסושומנה. אך מכיוון שאנחנו חסומים האנרגיה זורמת דרך האידה והפינגלה בלבד. כאשר נפתחת הדרך של הסושומנה האנרגיה מהאידה והפינגלה מתאחדת ותהליך זה נקרא Hatha Yoga.